lördag 20 februari 2016

Vad bebis behöver

Listan baserar jag på vad jag känner att vi behöver och har lärt mig efter två tidigare graviditeter vad som vart nödvändigt och användbart för vår familj.


Till Bebis!

KLÄDVÄG

* Bodys 7 Stycken
* Byxor 7 Stycken
* Pyjamasar 10 stycken
* Strumpor  7 par
* Tjockare tröjor 3 stycken
* Mössor några stycken
* Fleecefodrad overall Använder mig utav den från POP
* bomullsvantar så att bebis inte river sig själv
* Första kläderna efter förlossningen ( mina barn har fått utvalda kläder som är valda just för de)

Användbara ting att ha till bebis

* Filt
* Mobil att hänga vid sängen och i vagnen
* Skötbädd
* Blöjor
* Tvättservetter
* Mjukgörande kräm och olja
* Badbalja med insats
* Sovplats jag har valt moseskorg samt täcke och kudde
* Babynest
* Vagn vi har köpt en bugaboo Cam
* Åkpåpse till vagnen till den kalla årstiden
* Sängkläder till sovplatsen
* varmare filt och kudde till vagnen
* Feber termometer
* Bärsele använder min från BabyBjörn
* Babysitter använder min gamla från Babybjörn
* Några frotte handdukar ikea har små till bra pris
* Nappar
* Badhandduk
* Nappflaskor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar