onsdag 20 maj 2015

Sjukskriven

Då jag inte vet vilka som egentligen läser min blogg har jag länge funderar på hur öppen jag ska vara. Och därav som inläggen sker allt mer sällan. Men jag orkar inte skämmas och jag kan inte dölja allting. Men självklart kan jag inte lämna ut allting om mig själv. Förtillfället är jag sjukskriven. Jag mår inte så bra psykiskt pga inre och yttre stress. Jag har några veckor sjukskrivning och tror att det kommer att förlängas en period som det ser ut nu. 
  Jag är ju inte den enda i sverige som lider av utmattningsyndrom så varför skämmas och dölja det egentligen? Sjukskrivningen ger mig ro och lugn att vila upp mig och ta igen mig för att fungera som människa, mamma arbetskamrat och familjemedlem. Jag tar dagarna som dem kommer. Lunkar runt i min egen takt och gör det jag orkar. Vilket inte alls är mycket. Nu hoppas jag på att snart få bli mitt riktiga jag igen och orka med allting till 100%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar