måndag 18 januari 2016

Sjukgymnast

Att vara gravid är ingen dans på rosor direkt. Och att vänta nr 3 är så mycket tyngre än nr 1 och 2. Mina andra graviditeter har inte vara så jätte lätta men den här är tung. Det jobbigaste just nu är min foglossning. Den började komma krypandes redan i vecka 15 jag är nu i vecka 22. Som tur är har jag hittat en helt underbar sjukgymnast på MÅ bra hälsa i danderyd. Jag kan varmt rekommendera MÅbrahälsa i danderyd. Den ligger i själva mörby centrum. Dem har vanligt gym men även en rehab avdelning där det arbetar flera sjukgymnaster. Där finns även en uppvärmd pool. Jag går en dag i veckan på vatten gymnastik i den uppvärmda polen och det är så skönt. Dessutom får jag inte bara träning för själva foglossningen utan lite styrka ingår också. Sen har jag akupunktur 2 ggr/ vecka och det lindrar min foglossning en aning. Besöken kostar som ett besök inom landstinget 200kr då dem har avtal med landstinget. Även frikort fungerar. Du behöver ingen remiss  utan kan själv boka ditt besök genom att ringa till dem.
Imorgon är det dags igen och jag har lyckats boka in både vattengymnastik och akupunktur efter varandra. Så imorgon kväll kanske jag kan somna utan smärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar