lördag 6 februari 2016

En sådan där lördag

Längtar lite efter sommar mood och roliga aktiviteter

Jag städar plockar undan sorterar allt till rätt plats och barnen går efter mig och låter ordningen bli oordning igen. Det vankas kalas imorgon och det vore ju väldigt trevligt och roligt att få behålla ordningen åtminstone ett dygn. Vi får se hur det blir med den saken. Oordningen som hade tagit plats i tjejernas lekrum var inte av denna dag. Tog mig säkert en timme att placera rätta saker i rätt låda. Att jag aldrig lär mig att barnen totalt struntar i att leksaksmaten ligger för sig och dockorna för sig. Men jag trivs med rätt sak på rätt plats och ger aldrig upp hoppet om att dem ska bli som mig. Suck borde ge upp liksom. Men nu tror jag att jag har hunnit plocka i alla rum vikt all tvätt och skrivit dagens inköps lista. Maken drog till gymmet och skulle ta en snabbis förbi en bilfirma. Så jag ska ta mig en sådan där underbar dusch och kläpå tjejerna. Så enligt mina beräkningar borde vi stå klara och redo när maken ramlar in genom dörren. Och kan där och då ta vid dagens nästa projekt. STORHANDLA med två vilda små tjejer. VI grejar det här lätt som en plätt. Vad gör ni idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar