onsdag 30 mars 2016

Att vårda sig själv

Det här med att vårda sig själv hade jag tappat någonstans påvägen. Berodde nog på både livet som småbarns mamma blandat med tidsbrist och sen det där att inte prioritera sig själv längre. Men nu under min graviditet har jag äntligen börjat ta hand om mig själv igen. Idag blev det ansiktsbehandling hos bästa Lena. Lena har drivit sin salong i 22 år och hon kan verkligen sin sak. Nu är mitt ansikte lent som en babyrumpa och alla dumma porer är borta. Upprepar denna behandling ca var 6-7 vecka. Jag är även noga med att rengöra mitt ansikte morgon och kväll.
  Fotvårdsbehandling är också något som jag gör kontinuerligt. I Sollentuna Centrum finns en nagelsalong som jag besöker för fotvård. Ibland lyxar jag till det och adderar en extra 30 minuters ben/fotmassage.
  När bebis kommit och allt ger sig på rutin så ska även motion och ändrad kost in i mitt liv. Men just nu får detta duga. Hur vårdar ni er kropp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar