måndag 10 november 2014

Last week

Senaste veckan gick fort. Jag är sjukskriven men vardagen flyter på ändå. Den bara måste ju göra det. Har påbörjat årets storstädning. Brukar alltid ta in en städfirma precis innan jul som städar ur hela lägenheten. Men i år tänkte jag göra det själv. Skurar skåp rensar osv. Så jag påbörjade i fredags och tar lite i taget. Blir perfekt så behövs det bara en vanlig städning dagen innan julafton. Jag vill egentligen ta fram alla jul saker nu men förstår ju att det är alldeles för tidigt. Men till första advent skall allt upp dock inte granen. den tar vi dagen innan julafton.

 Viktoria fick halsfluss och äter nu antibiotika. Men trots högfeber och ont i halsen har hon hållt humöret uppe. Min goa stora tjej.
 Äta ur skafferi kyl och frys är mitt nya projekt. Kokade en lins och tomat soppa som blev riktigt mustig.
 Har köpt upp mig på julmatstidningar och gottar mig. Planerar nu inför julbak och all god julmat som skall lagas.
 Vi trotsade alla sjukdomar och åkte på dopfest i lördags. Det blev en tung kväll med feber och hals ont för min del men det gick. Väl hemma däckade vi alla fyra.
Igår vat det farsdag. Vi åkte till min äldsta svåger och firade tillsammans. Barnen lekte lite med kusinernas nya leksaker mot mitt förtret. hatar vapen som leksaker till barn. Men blundade de fem minuterna som tjejerna petade och kollade in.
NU är det ny vecka och nya planer. Bara ta tag i allting igen och blicka framåt. Fortsätta med min storstädning och påbörja julbaket. Denna vecka blir det lussebullar så att vi har till första advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar