måndag 28 maj 2012

Kväller

Ligger i sängen och går igenom dagen i huvudet. Mysdag men dåligt väder. Liten ramlade på öppnis och fick ett litet Jack i ögon kanten. Gör ont i mamma hjärtat. Har hunnit med några drag med dammsugaren, liten har badat och rentvätten har hittat sin plats i skåpen. Fäller en tår och önskar att saker och ting blev lättare för nära o h kära. Har en längtan efter mer. Längtan efter att bli fler. Dem här intensiva dagarna ensam med liten har gett mig självförtroende och kraft. Jag kan själv jag klarar mer än jag tror. Jag finner knep och får saker gjorda ensam. Kärleken till mitt barn blir enorm och jag vill ge henne allt jag kan. Har älskat henne sen jag plussade på Stickan. Men för var dag blir kärleken större pm det nu är möjligt. Att vara hemma med barn är juvligt. Om det gick skulle jag inte tveka på att bli hemma fru men det är nog omöjligt. Jag börjar trivas igen här i vårt område. Vårt hem känns mer än bra och jag vill leva här och nu. Visst finns det ting som gör mig ledsen i ögat men jag försöker lära mig att hantera dem. Och när det är vi VI vår egna familj då är allt så himlans bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar