lördag 30 juni 2012

tänker och tänker

Det snurra i mitt hjärnkontor. Det händer så mycket där uppe och jag vet liksom inte vart jag ska börja. Det är ju sommar det ska vara tid för skratt, bad utomhus aktivitet och gemenskap. Vädret bjuder inte på mycket och vårt område ekar tomt. Vart tog alla vägen? Semester firarna verkar ha rymt iväg och alla våra stadiga aktiviteter försvann med att sommaren tog vid. Det gäller nu att skapa aktiviteter och roa min älskade lilla tös som snart blir ett år. Men med en enormt trött kropp är fantasin rätt så nollat. Och jag ber er dra ut mig. Du som kan jag mer än gärna aktiverar mig men jag har så svårt att ta tag i något just nu. Och det är ju inte riktigt så det skulle bli den här sommaren men det blev så. Så där står vi nu men alla nya planer framför oss. Och det är nu vi måste skapa mer av framtiden. Min lilla tös roar sig med nappflaskan medans mamman försöker sortera ut sina kvälls tankar. Vi båda glädjer oss åt att pappan är hemma med oss imorgon och att vi kan tillsammans alla tre hitta på något roligt. Och orden får liksom ta slut där och ta vid en annan dag.

1 kommentar:

  1. Ska muntra upp dig på måndag vännen <3
    En sväng på stan i solen (?) en glass, lite lunch och fönstershopping. Ladurée??

    Puss

    SvaraRadera