måndag 9 december 2013

Att avsluta

Det känndes bra att one of my best var tillbaka. Som en del av mig hade landat och mitt innersta stöd och mitt bollplank fanns där igen. Men veckorna har gått och tiden har nog förändrat allt. För mitt egna bästa känns ett avslut som det bästa. Men hur gör man? Hur avslutar man med någon som stod nära som vara en del av mina innersta tankar och mina innersta begär. Hur avslutar man en vänskap? För var vi så mycket mer nära så mycket mer av allting. men den här vändan känns allt så fel och stundvis. Och de lilla du ger mig kan jag få på annat håll. Livet har sina vändpunkter sina high and their lows. Just nu vet jag vad jag vill bygga på jag vet hur jag ska bygga på det och jag börjar arbeta mot mål jag trodde var omöjliga. Jag kan se mig själv ur andra perspektiv och mycket är tack vare dig. Du har lärt mig! Men de var förut många år sen som du lärde mig men ljuset gick upp för mig här och nu. Jag har själv valt att leva det liv jag lever. Jag står med en fot i en värld och med den andra i en annan värld. Det är mitt val kanske förstod jag inte att det skulle vara just så här. Men ansvaret är hos mig och jag trivs med detta liv. Jag plockar ut de delar jag tycker om och skapar en värld att älska. Och jag hoppas du kan göra så med ditt liv. För någonstans lever vi samma lika. Vi har båda valt en ny del i våra liv vännen. Du kommer få uppleva det jag upplevt i många år och jag önskar dig allt gott. men jag vet vilka svårigheter du kommer möta på. jag vet också att du kommer att kunna hantera dem. Men kanske kommer du behöva mitt stöd. Men jag kan inte sitta och vänta på tider då du behöver mig och när jag behöver dig då är du frånvarande. Det gör så ont men jag måste avsluta vår vänskap. För någonstans inom mig så säger en röst att du och jag gjort vårt. Samtidigt som jag gråter inombords att inte kunna ha dig i mitt liv. Vissa vänskaper är inte för livet helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar