tisdag 17 december 2013

Sista veckan

Sista dagis veckan innan julledigheten. Sista veckan innan jul och det är fullt upp här hemma. Allt ska fixas och jag är ensam varje dag. Försöker rodda så gott jag kan. Julmaten skall inhandlas, sista klapparna skall köpas och alla klappar skall slås in. Granen skall upp och sista pyntet ska på plats. Tur att det finns ljusglimtar som lyser upp denna stressiga vecka. Igår gjorde vi diverse ärenden jag och liten men hann även med ett besök på öppnis. Idag ser dagen nästan likadan ut. Måste boka av diverse saker på att göra listan. Imorgon planerar jag att få saker gjorda i köpcentrum och butiker. På torsdag kommer städfirman och sen ska vi iväg och lämna julklappar till vänner. Fredag får vi besök av fina Emmy och barnen. Lördag får Viktoria sova hos mormor så jag kan ordna med sådant som inte funkar med två barn som springer runt. Och så kommer min kära syster på besök. Sen kör vi på i turbo fart ända fram till jul. Då stupar man väll. Fullt upp helt enkelt och sen har vi kusinens dop efter nyår och jag har fullt upp med dekorationerna och all choklad. Dags att sätta igång här. Hoppas ni får en fin torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar