tisdag 23 april 2013

Nu ska blöjan bort

För några veckor sedan började min äldsta att säga till när hon ville göra nr2. Hon var hemma med mig i en vecka och det gick otroligt bra. Men när veckan tog slut och det var dags för förskola igen hamnade vi på noll. Förskolan erbjuder pottan men hon ville inte. Jag tänkte att vi tar det i sommar istället. Meny idag bestämde jag att vi kör nu. Så idag när vi kom hem åkte blöjan av och hon har gått naken. Ställde pottan så att hon lätt kunde komma åt den. Hon lyckades kissa lite överallt och började göra nr 2 i köket. Hon avslutade på pottan. Sen skedde fler olyckor. Det positiva är väl att hon själv förstod att det var "fel" att göra det på andra ställen för varje gång sa hon OJ och när hon gjorde nr 2 sa hon -mamma ba ba. Efter duschen åkte blöjan på och vi myste och hade en avkopplande och lugn kväll. Nu sover hon efter en lite skrikig läggning. Imorgon är vi plåt igen. Men jag ska inte sticka under stolen med att det är kämpigt att vara ensam med båda barnen på kvällarna. Men men så är det när man har en man som driver eget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar