onsdag 3 april 2013

Renoverar

Jag renoverar och piffar till lite överallt. Sömnlös natt och bloggen har fått sig en upp piffning! Vad tycks? Har kommit in i något svart vit blå period när det gäller inredning. Stilrent och enkelt funkionellt och praktiskt. Jo så är det just nu. Just nu i allt små barns kaos. Kolik på kvällarna som byts av med nattskräck eller om det är mardrömmar. Något är det. Den äldsta av två vaknar ofta i full panik och bara skriker och gråter. Idag var det värre än vanligt hon var inte ens kontakt bar. Men sedan en timme tillbaka sover resterande familjemedlemmar. Jag fastnade framför datorn med en tekopp. Och i ärlighetens namn så är det väldigt skönt att vara vaken alldeles själv. Han ju som sagt fixa till bloggen. Ska pyssla lite här hemma innan jag kryper ner brevid mina skatter. Dem ligger i vår säng och det är trångt men varmt och lite mysigt. Men jag vill ju helst att alla är placerade i sina egna sängar. Men dte får bli en sådan där nätt när alla trängs och tar till sig den sömn och närhet som var och en är beroende utav.
Vi har dessutom påsklov jag och barnen. Lite små aktiviteter står på tur närmsta dagarna. Så sömn och ladda energi är egentligen vad jag behöver. Bloggen lider verkligen men jag gör så gott jag kan. Natt blogga kanske är det nya jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar