söndag 11 september 2011

Regnar i förorten

Lugnet har lagt sig i vår lilla stad. Det är söndag kväll och för många börjar vardagen imorgon. Vi skapar harmoni och njuter av renstädat hem. En kopp te framför tv´n och söndags luft i lungorna. Det regnar ute och vi är tacksamma över att ha tak över huvudet.


En renbäddad säng väntar på våra trötta kroppar. Och jag ska njuta av svala lakan mot min kropp. En bra bok och sen somna för natten.

Ny inköpta tidningar och med en kopp kaffe i handen läste jag den ena medans liten sov och maken kollade film. Det är vardagslyx för en småbarnsmamma. Glädjer mig åt en bekant som för någon timme sedan fick hålla sin nyfödda son i sin famn. Minns hur jaf föör nästan exakt sju veckor sedan höll mitt lilla pyre i famnen. Älskade barn! Nu ligger hon i mitt knä och snuttar på nappen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar