onsdag 9 oktober 2013

Egen soffhängstid

Ligger i soffan och slö tittar på greys. Har två små som sover. Maken borde ramla in när som och jag tänker på allt Hanna lärde mig. Hon lärde mig mycket i det för grådaskiga rummet uppe på KS. Vem är Hanna? Jo hela hon kräver ett eget inlägg och de kommer så fort jag får tummen ur. Jag har gjort mycket med Hanna. Fött barn , rotfyllt en tand, tagit mig igenom kriser och nu tänkte jag ta mig igenom lite inre oro med just Hanna. Hanna Sahlin Berg är dbt-terapute och lärt mig allt jag kan om wisemind, krishantering och att småle. Dbt är en helt underbar beteende form. Jag tror på dbt och har sett hur den räddat livet på många skadade själar. Och med min inre oro som är här och nu så är det nog dags att plocka fram dbt materialet och friska upp minnet. För jag måste vara stark nu och ta mig igenom smärtan. Jag tror och hoppas att allt kommer bli bra. Chocken har lagt sig och jag känner mig en anningen starkare redan. 
Så ikväll ska jag somna med Minnet av allt Hanna lärde mig. Och kanske också Hanna precis gav mig en ide om min framtida karriär? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar