måndag 11 juli 2011

2 dygn

Natten till onsdag hade jag konstiga värkar men som avtog på morgonen. Jag spenderade dagen med min mamma och hade en jätte fin dag. PÅ kvällen kom värkarna tillbaka och var enormt jobbiga. Dem avtog någon timme och natten till torsdagen såg ut att bli lugn. Men när det hade ljusnat ute satte allting igång igen och vid 4 tiden på morgonen var vi på förlossningen. Jag var öppen bara 1 cm och värkarna avtog ännu igen. Vi bestämde att jag fick åka hem och vila men om jag inte fick någon sömn skulle vi ringa igen på eftermiddagen. Den senaste veckan har varit rätt sömlös och förlossningen ville att jag skulle få ordentligt med sömn. Så på eftermiddagen på torsdagen var vi åter igen på förlossningen. Jag hade öppnat mig 0,5 cm till men inte mer än så inget vatten. Det beslutades att jag skulle få en sovdos och spendera natten på en avdelning. Och så blev det. Inte för att det blev så mycket sömn och hela fredagen på sjukhuset var mer eller mindre kaos. Egentligen skulle vi stanna en natt till och få sovdos men jag ville hem. Så sen i fredagskväll är vi hemma och väntar på att förlossnningen skall sätta igång på rikigt. Det jobbigaste nu är väl att jag dessutom åkt på en dunder förkylning och har feber. Men soffan och gammla tv-serier får vara mitt nöje de närmsta dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar