tisdag 18 oktober 2011

Trög

 Älsklingen för någon vecka sedan
 Jag och maken på svägerskan syrianskabröllop
Jag i limousinen på väg till festlokalen på svägerskansbröllop

Tiden bara flyter iväg och när jag ska sätta mig ner vid datorn är klockan alltid så mycket. Jag måste helt klart bättra mig på den biten. Vi har haft en fin helg som avslutades i söndags hos min faster. Stör del av släkten på pappas sida samlades runt matbordet. Alla kusin barn var med och det var jätte kul. Gårdagen bjöd på öppnaförskolan och sen när vi kom hem fick jag ett ryck. Tömde garderoben och städade. Vek om allting och ordnade runt. Möblerade om på kontoret som skal bli lilltösens rum nästa år. Fixade och trixade och kom i säng långt efter midnatt. Mina två älsklingar ligger i sängen och jäser och jag väntar på att saneringstjänsten skall komma. Vi har sådan obehaglig lukt i ett utav köksskåpen från dem som bodde innan oss. 

Jag hann se snuttar utav mitt stora feta syrianska bröllop igår. OMG säger jag bara. Tyckte rent utsagt att det var skit. Visst han var ju rolig som pratade dålig svenska och 24kvm diamant. Men sen nej det känndes inte på riktigt. Syrianska bröllop är väldigt glammiga och festliga. Det äts mycket och dansas konstant. Tjejerna bär alltid vackra klänningar och är fixade från topp till tå. Jag fick inte den feelingen direkt. Den känslan som man får på syrianskabröllop. Men men vi ger nästa avsnitt en chans också. 

2 kommentarer:

  1. varför inte göra en doku-såpa om dop? får man allt betalt då?

    /Syrran

    SvaraRadera
  2. Du har ju världens sötaste bebis, men det är ju inte så konstigt när föräldrarna också är vackra människor:-)

    Ha det bra, ville bara säga det!

    SvaraRadera