onsdag 16 november 2011

Barnvakt/leksak




Viktoria fick i present när hon föddes en gå stol. Jag har varit anti dessa väldigt länge. Har inte ens tagit upp den ur kartongen utan låtit den stå i vardagsrummet. Jag har tyckt att dessa är mer en barnvakt för föräldrar och inget som kommer uppmana mitt barn att gå. Jag är mer för gå vagn som barnet kan leka med samtidigt som dem lär sig att gå. En sådan vagn skall absolut införskaffat men jag har ändrat lite uppfattning ang den här gåstolen. Hos Viktorias syssling idag fick jag se det hela ur ett annat perspektiv. Det är ju en leksak. Så jag packade upp hennes här på eftermiddagen. Ja jag vet hon är för liten självklart men jag blev ju nyfiken. Och shit det fanns ju massor av knappar som gav ifrån sig en herrans massa roliga ljud. Och det var en glad tjej som fick prova gå stolen. Ställde in den på lägsta och hon nådde ner till golevt. Låste den så att den inte skulle gå att gå med utan mer att sitta i och leka. Och där satt vi en bra stund och lekte. Slog på knapparna och lyssnade på musiken. Det var helt klart en hit. Så som leksak YES hon får använda den med vuxet sällskap. Men som lära gå stol NEJ!

1 kommentar: