måndag 2 juli 2012

underbar dag

Vi har haft en helt underbar dag med en utav mina bästa. Emmy såklart finns inte så många andra av den sorten! Bilder och mer info kommer senare. Blev lite fina fynd idag, glass i solen god mat och bara vi. Kan inte bli så mycket bättre. Nu några timmar efter hemkomst har jag en övertrött snart ettåring som hoppar upp och ner i sin matstol. Försöker lugna henne med riskaka men det är inge vidare bra knep just idag. Har funnit en välbekant lukt i mitt skafferi som jag förut inte tålde och nu är vi där igen. Suck vad att göra? Skura ur skåpet och hoppa spå att lukten går bort? Jag vet med mig att den går inte bort eller sluta öppna skafferidörren eller öppna den dagligen med en klämma för näsan?
 Har även hunnit rensa ur kylskåpet och burit ut diverse sopor. Diskbänken skulle behöva sig en tur och så lite plock i hallen sen kan vi nog ta och göra kväll. Med halv mulet väder ute längtar jag mest efter att ligga raklång i soffan och gömma mig bakom en bok. Kanske dock inte det lättaste med fröken yrväder i huset. Så vi hittar på något som vi båda finner roande innan damen ska nattas och då kan jag blogga om dagens fina ting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar