onsdag 8 augusti 2012

frustrerad

Idag går min hjärna på högvarv och jag e riktigt irriterad. Har ringt runt till alla dagis där liten står i kö. Inget dagis har plats i januari när hon ska börja. Ok jag kan ha henne hemma jag ska ju ändå vara hemma med kommande bebis. Men jag tycker att en 1,5 åring har rätt till 15 timmar på dagis och få träffa andra barn, miljöbyte och leka av sig. Inte spendera 24 timmar om dygnet med mamma och lillebror/lillasyster. Visst det finns garanti på dagisplats men det innebär att vi kan få åka till andra sidan av kommunen. Men för dem ynka dagis timmar som hon har rätt till så känns det jävligt onödigt rent utsagt. Letar dagmamma men ser ut som om alla har försvunnit. Vet att vi har haft en här där vi bor ca 100 meter från vår port men kan inte googla fram något. SURT! För övrigt så surfar jag runt bland vinteroveraller men blir bara matt av allt. Vet inte vilken som skulle passa min dotters behov bäst och priser a skiljer sig enormt. Blir det inge dagis i Januari känns det bara onödigt att lägga pengar på någon superdyr då kan jag nöja mig med en billigare variant. Är trött på vädret också vädergudarna lovar regn men det blir något konstigt halvdant väder som inte går att planera efter. Nej suck jag vet det faan vad jag ska hitta på. Men kläderna ska väl på och liten ner i vagnen så vi kommer ut och gör något.

Känner mig inte alls road av något idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar