torsdag 16 januari 2014

CheckLista inför förskole start

Har påbörjat att check av vad som behövs  inför förskole start! Får lite smått ångest utav tanken men tror att det kommer bli kul för lilltjejen. Men det svider i mamma hjärtat.

* Namnlappar
* slitstarka, praktiska och sköna kläder
* Regnkläder och gummistövlar
* Vinteroverall mössa vantar halsduk och vinter skor
* Extra kläder
* Mockasiner
* Fleecekläder
* Snutt och napp

Namnlappar beställer jag från. Jag använder mig av dem som är självklistrande
Polarn och pyret levererar bra tights som är slitstarka och bekväma. Priset är helt ok och med tanke på hur dem håller i både slitstarkhet och färg. Sen kompliterar jag med bodys i skön kvalite. Finns i olika butiker.
Regnkläder och gummistövlar måste jag dubbelkolla. Tror vi har i källaren som storasyster knappt användt.
Dem bästa tofflorna/mockasinerna kommer från Celavi. Barnskobutiken har ett stort utbud.
Fleccekläder måste inhandlas och tror att det blir polarn. Skall dubbelkolla förrådet.
Snutt och napp blir en utmaning. Nappen kan hon ha en på förskolan men snutten får nog åka mellan hem och förskola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar