onsdag 8 januari 2014

Trötta mamman

Oj va jag är trött. Har jobbat kväll och kom hem strax efter 21. Nu har jag pluggat en timme och lämnat in dagens uppgift. Snart dags att natta kudden. Maken snarkar på soffan i vardagsrummet och barnen sover gott. Måste erkänna att det är lite tufft att jobba heltid och plugga samt hinna med att vara mamma. Men jobbande är bara denna och nästa vecka sen går jag åter till mina strötider och koncentrerar mig på studierna. Får riktigt dåligt samvete för barnen speciellt för Nicole som får vara med farmor ibland. Viktoria har ju dagis och hon älskar att vara där. Klart det känns elakt mot henne också. Men Nicole är så van att bara vara med mig hela dagarna. Men nästa vecka oxå sen kör vi ett lugnare tempo igen. Men tiden springer och i mitten av februari är det dags för N att skolas in på dagis. mammas hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar