tisdag 21 januari 2014

Det här med ordning och reda


Jag är rätt tokpedant. Läs mer manisk. Men det är rätt svårt med 2 små barn och en make som slänger sina saker runt omkring sig. Jag påbörjade ju rensning efter jul och måste ta tag i den igen. Tiden finns dock inte just nu. Får liksom ta lite i taget. Måste få ordning på allt och var sak måste få sin plats.
 Sen måste jag gå igenom vad vi behöver och verkligen hålla mig till det. Jag är lite väl impulsiv ibland och det resulterar ju i att jag ändå rensar ut det några månader senare. Just nu har jag 100  bollar i luften och det resulterar ju också i att allt blir halvdant gjort istället för 100% bra. Jag måste nog skriva upp allt jag gör och rangordna dem och ta itu med en sak i taget. Men nu ska jag sova för imorgon börjar jag mitt nya jobb. Men känns väldigt lyxigt att ha 3 minuters promenad väg till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar