lördag 24 maj 2014

Bara äga sånt jag vill ha

Rensa rensa rensa ja det är vad vår lördag handlar om. Vi har självklart varit ute i solen och lekt och ätit glass men nu är det rensa som gäller. From nu vill jag bara äga sådant som jag verkligen vill ha. Slut på impulsiv köp och onödiga köp. Jag rensar ändå ut ofta och slänger just sådana ting om inhandlats av impulsivitet. Självklart kan jag ju inte byta ut hela mitt bohag och självklart älskar jag mestadels allt jag äger men det finns ting som inte känns helt rätt och dem ska bort och bytas ut till viss del. Och nu måste jag bli mer ekonomisk dessutom. Det är ju roligare att slänga pengarna på sådant man verkligen vill ha. Och nu ska de bli mer ordning och reda här hemma. Barnen har också hjälpt till och fått rensa bort de leksaker som dem inte leker med Viktoria tyckte att det var väldigt kul. Tänk så lätt man kan göra städning till en lek. Nu vilar barnen framför disney och jag ska njuta av en kopp kaffe på uteplatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar