måndag 26 maj 2014

Ordning i frysen


Frysen kan lätt bli en kaos fälla. Men jag har löst det så här. (underlättar om man har en stor frys)
Då vi har 6 olika lådor och fack har jag delat in varje fack i olika kategorier.
* Kött fisk fågel
*Grönsaker
*sötsaker så som glass och bakverk
*Tillbehör så som pommes, ost, osv
*bröd
*matlådor

På så sätt vet vi vart sakerna finns och det är lättare att ha koll över innehållet.


På insidan utav skafferidörren har jag ett svart A4 laminerat från Granit. På den skriver jag vad som finns i frysen och på så sätt är det lättare att planera veckans måltider.

1 kommentar:

  1. njut så länge det går.... snart är det fler där och stökar runt, själv har jag totalt givit upp hoppet om att få ordning i frysen.... då måste jag leva ensam :-)
    Kram
    Syrran

    SvaraRadera