måndag 23 februari 2015

Vad är det som händer?

Alla nyheter nuförtiden är så tragiska jag orkar inte ens läsa dem. Allt känns just nu ganska svart. Händer inget roligt i världen bara krig och tråkigheter. Blir så ledsen när jag tänker på alla barn som frå växa upp mitt ibland allt detta. Är så tacksam för att bo i ett land som sverige. Vi har sådana skyddsnät här. Vi har en bra sjukvård och en bra vård för de äldre. Våra barn får en trygg och uppskattad barnomsorg. Men ändå klagar vi, snackar skit och nedvärderar. Jag måste själv blir mer positiv och uppskatta allt fint vi har runt omkring oss. 
  Måndag och ledig dag. Städar som typ alltid när jag är ledig. Känner egentligen för att bara ligga i soffan och dega. Men allt latarbete får hänvisas till resten utav veckan. Maken jobbar sent hela veckan förutom idag. Så tänkte att idag får bli en ordentlig städ och tvättdag så kan jag och tjejerna koppla av resten utav veckan. Är dock väldigt ofokuserad men det får lov att gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar