fredag 23 november 2012

Glitter

Det finns dagar när Gud häller lite extra mycket glitter över någon. Och idag är precis en sådan dag. Jag vaknade till efter sex i morse. Vet inte om det berodde på telepati eller att jag helt enkelt behövde byta sov ställning. Hade fått ett underbart mms som gav mig ett leende av guld. Någon som står mig otroligt nära hade fått ett otroligt underbart besked som även fick mig att vilja studsa hej vilt som tiger. Och bara sprida glädje runt mig. Tänk att Gud besvarade alla böner och att glittret fick sprida sig över just denna vackra människa. Med detta underbara i bagaget kunde ju inte min dag bli annat än vacker.
Nu sover det vackraste i mitt liv i sin nya växa säng. Min lilla lilla tjej har blivit stor. Och det börjar kännas konstigt att hon ska börja dagis om snart en vecka. Hon ska bli stora syster om mindre än tre månader. Gör vi rätt som ger henne allt detta " ansvar"? Kommer hon klara det? Mammas lilla lilla tjej. Kärleken till mitt barn är enorm och obeskrivlig. Och det gör ont i mitt hjärta med vetskapen att så många barn far illa. Att vuxna kan ge barn så mycket ont. Hur kan man vara så känslokall så ond och så ingenting? Julen närmar sig och jag hoppas så innerligt att inga barn får uppleva något annat än glädje under julen. Inga magar ska gå hungriga och ingen ensamhet ska infinna sig. Men jag vet det är omöjligt. Nu tar vi helg. Vi gör det vi hinner och det vi orkar. Samlas kring bord fullt med ljus och spenderar plånboken med andra kvinnor på ljusparty. Liten har barnvakt av bästa kusinen. Sen blir det söndag och älskade Täby står på planeringen . Vi gör något fint av sista helgen i november och väntar in december med glädje!

1 kommentar:

  1. Går de bra att sova i nya sängen. Alicia har samma fina säng. Dom e så söta.

    SvaraRadera