onsdag 7 november 2012

Hjälpa utsatta


Mitt hjärta har alltid klappat för att hjälpa andra. Ibland lite till det negativa för mig själv. Jag har ofta lyssnat på andra gett hela mig själv och sen står jag där helt slut och ingen lyssnar eller ser mig. Men senaste åren har jag blivit bättre på att säga nej och inte ta till mig andra och hjälpa.
 Men att hjälpa barn och fattiga är något som jag brunnit för väldigt länge. Jag har skänkt pengar till olika orginisationer gett hemlösa mat på gatan osv. Men jag vill koncentrera mig främst på barn och mammor som har det svårt här i sverige. Inte i andra länder jag vill hjälpa här där jag är. Känne rinte att VI kan rädda hela världen men vi kan hjälpa våra medmänniskor kanske din granne behöver stöd kanske ditt barns kompis. Osv ni förstår hur jag tänker. Jag har leksaker och kläder som är i jätte fint skick men som inte vi kommer använda till nästa bebis. Så nu vill jag skänka dem. Har mailat kvinnorjouren här i sollentuna och ska se om dem är intresserade. Om inte då söker jag vidare. Tanken är att kontakta olika BB då det föds barn i sverige av föräldrar som kanske inte har råd att ge sitt barn alla nödvändigheter. Vad gör ni för godgärning i ert liv? Har ni tips på annan välgörenhet eller på ställen som tar emot kläder och leksaker. Sakerna vill jag ska gå direkt till behövande inte säljas i butik och sen ska pengar skänkas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar