lördag 24 november 2012

Lite jul flyttar in

Mina älskade hjortar från partylite

Hela familjen tog sovmorgon idag. Den var behövlig men rutinerna för dagen blir liksom en aningen förskjutna speciellt för liten. Men det har gått bra ändå. Jag har druckit glögg ätit pepparkakor och köpt på mig lite mer från partylite. Det blir som en drog att gå på dem där partyvisningarna.
  Viktoria har spenderat tid med en av sina stora kusiner och dem har varit på egna äventyr. Mysigt för dem båda och behövligt för både dotter och mamma att vara lite själva. Maken har jobbat i vanlig ordning och jag har hunnit med att städa lägenheten och låta lite jul flytta in. Inventerat jullådorna och dem ekade mer tomt än vad jag trodde. Hade helt plötsligt bara gardiner till köket måste att gjort mig av med dem andra förra året. Suck och stakarna som ska stå i köksfönstret kändes inte heller rätt så jag måste införskaffa stjärnor till både kök och litens rum. Det enda som var komplett var allt till granen. Jippi yeah på den. har hunnit inventera lite allt möjligt i hemmet också så listor skrivs så händerna blöder. Har hunnit märka upp alla kläder och skor som kommer att användas på dagis också. Mycket pillande och pysslande denna helg. Snart avslutar vi kvällen med pizza i soffan och benen i högläge. Imorgon är en ny dag. Och tänk det är sista helgen i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar