söndag 18 november 2012

Tar allt lite i slowmotion

Det råder ett söndags lugn hemma hos oss. Jag pausade omgivningen några dagar. Är tillbaka men i ett lugnare tempo. Sätter mig själv och familjen först. Här hemma sover båda mina älskade. Vi har legat som hösäckar alla tre sen kl 5 i morse. Då tyckte dottern att det var dags att komma in i vårt sovrum. Hon har mer eller mindre försökt få mig att lämna sängen då hon legat på mig och tryckt ut mig på kanten av madrassen. I ett svagt ögonblick tänkte jag bege mig till soffan men mitt barn ska inte få mig att lämna min egna säng. Så vi krigade någon timme till. Nu har jag min sida för mig själv och njuter lugnet innan båda mina älskade vaknar. Maken har redan hunnit fråga efter klockan vid ett tillfälle. Vi beger oss till lummiga trädgårdar och hus som omsluter gatorna idag. Där lugnet själv bor och där allt känns så rätt och så bra. Vi ska till Täby till min mamma och villa området där jag växte upp. Som alla andra söndagar får hon pyssla om oss. Vara mamma och mormor hela dagen lång. Liten älskar att vara där hon älskar sin mormor som livet själv. Och jag? Jag njuter av att vara hemma för hos min mamma känner jag mig hemma.
Nu tror jag att min familj behöver väckas, få i sig frukost och ladda inför dagens alla bestyr. Maken ska ju dessutom jobba. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar