onsdag 13 februari 2013

Välkommen in

Viktorias rum! Ett härligt tjej rum för den lilla flickan på 8kvm. Här ryms både en mysig sovplats och plats för lek och bus. Även plats för kläder och förvaring. Det har tagit ca ett år att få det precis så jag vill ha det. Men vi är jätte nöjda och Viktoria tycker väldigt mycket om sitt rum.
Det är en blandning av shabby chick och en touch av newport.


 En mellan varm rosa färg på tre utav väggarna och sedan en fond tapet med rosa stjärnor från boråstapeter

 Trä bokstäver från panduro som jag målat med rosa färg och fäst på dörren

 Överkastet är sytt av Sara som driver Glamina


 Mattan är vändbar och kommer från pappelina


 Brevlåda från Bruka
 Vimplar sydda av min vän Emmy

 Hattaskar från sprall i PUB huset
Smart förvaring från ikea med korgar i rotting

Alla möbler så som säng, bokhylla, bord med stolar kommer från ikea. Tygerna till överkast, docksängen, vimplarna och stolsdynorna kommer från panduro och heter Tilda. Överkast och vimplar har jag fått uppsydda. Har länkat till dem underbilderna. Resterande har jag sytt själv. Viktoria har även förkläde i samma tyg. Ramarna är alla från ikea. Taklampan är färg och form. Om det är något ni undrar över så fråga gärna.  Nu ser jag fram emot mtt nya projekt som blir lekrummet. Och då kommer ju detta sovrum att förändras lite granna i möbel väg. Men jag ska inte påbörja projektet förän efter sommaren.

1 kommentar:

  1. Vad fint det blev med överkastet :) Så mysigt rum hon har :)

    SvaraRadera