onsdag 17 augusti 2011

Liten sjukstuga

Här hemma är vi lite dåliga. Jag har haft feber några dagar och lillfisen har ont i magen. Det gör verkligen ont i mamma hjärtan när hon har ont. Stackarn hon har gråtit och skrikit och vi har gjort allt för att underlätta hennes gaser i magen. Idag blir därför hemma häng bara hon och jag. Ska ta det jätte lugnt vila och vila. Just nu ligger hon nerbäddad här brevid mig och små gurglar i sömnen. Lite frisk luft ska vi ta och göra de nödvändigaste ärendena i vårt centrum.
  Igår hämtade vi hem vår nya bil och vilken lycka. Nu får vi plats med både bilbarnstol och vagn samt kan vi handla utan att sitta som packade sillar mellan alla kassar. Viktoria träffade sin farmor för första gången igår. Hon har varit bort rest i 5 veckor men nu är hon hemma. Fina presenter fick hon också lilltjejen. När V har sina vilopauser idag ska jag passa på att plocka lite här hemma. Rensar i skåp och lådor. Gör ju alltid sådant inför höst och vår. inventerar och sorterar. Måste kolla våra garderober också och så dessa telefonsamtal som jag skulle gjort för 3 veckor sedan. Måste verkligen skapa mig rutiner kring saker och ting. Sen fick jag en paket avi igår så den ska jag hämta ut också. har ingen aning om vad det kan vara. Nej nu är det dags att påbörja dagen på riktigt klockan är ju redan 12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar