onsdag 3 oktober 2012

Inspiration christmas 2012



Jag vet det är nästan 2 månader kvar till advent men jag har redan börjat leta inspiration. Jag älskar allt som hör julen till. Baka, laga maten , PYNTA och fixa med julklapparna. Och vilken tur jag har att vi firar jul i 2 dagar. 24 dec firar vi svensk jul med min familj med allt som det innebär. Den 25 dec firar vi jul med min mans familj och då dem är syrianer så blir det lite annorlunda. Vi besöker kyrkan på morgonen och sen beger vi oss hem till svärmor där en libanesisk måltid dukas upp och vi äter LÄNGE. Sen byter vi julklappar och fikar och det brukar komma gäster om inte vi går till andra.
 Har surfat runt och hittat lite inspo bilder som lockar mig inför kommande pynt. Vill liksom förvandla hela hemmet till JUL. Och nu är det Viktorias andra jul hon förstår ju mer och mer och jag blir bara mer och mer julfanatisk.  Måste böja planera vad som skall bakas och lagas. Men framförallt bakas. Och gå igenom vad som behövs i pynt väg. Tror jag behöver 1 eller 2 nya sett med gardiner och så lite utomhus pynt. Förra året bytte vi ut granen och pyntet så det känns bra. Samt uppdaterade vi ljusstakarna till alla fönster. Måste bara köpa en ängel till Viktorias fönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar