onsdag 17 oktober 2012

Negativitet



Det känns som om det kretsar massa negativt runt mig hela tiden. Att det har varit sjukstuga här hemma i allt för många veckor är också påfrestande. Men just nu verkar alla människor lida av någon slags höst depp. Läste inne hos Hannah att hon kännde sig små drabbad av höst depp och att hon som jag älskar hösten egentligen. Nu har jag bestämt mig för att vända på detta tråkiga fenomen. Det är så lätt att bli nerdragen i deppträsket av folk runt omkring. Tråkiga kommentarer som senast idag kom från en släkting som påstod att mitt barn var krävande. Vet liksom inte vart hon hade fått det ifrån då hon inte träffat mitt barn sedan Maj månad och dessutom vet jag att hon inte varit en aktiv mor själv. Mitt barn är inte alls krävande mitt barn är som alla andra barn hon vill leka skoja och mysa med sina föräldrar. Det är barnens rätt att få detta av oss. Barn har inte bett om att komma till världen vi har skapat dem. 
  Jag vet att jag måste börja uppskatta allt mer de få som faktist finns där även fast kanske inte vi drar lika på alla plan. Jag är den enda som kan vända min vardag till en lite mer ljusare plats. Men jag är trött på att vara papperskorg, trött på att vi männsikor aldrig kan berätta något kul för varandra utan vi bara beklagar oss. Och när någon berättar något kul då är det alltid någon som ska hyckla eller vara svart sjuk. Vi är var och en ansvariga för våra handlingar våra val och våra liv. Nu tar jag tag i min situation. 
Vi börjar här och nu och ikväll ska jag inviga mina nya Teljus från partylite.


1 kommentar: