måndag 16 september 2013

Fullt Ös



Vi har en fullspäckad helg bakom oss. Full av aktivitet och utveckling. Viktoria valde själv i fredags att sluta med blöjan. Hemma går det jätte bra. Någon enstaka olycka. Ute är det värre hon glömmer bort och är helt inne i leken. Helt förståeligt hon får ju ta det i sin egen takt.  På förskolan vill hon ha blöja och det är helt ok för oss. I fredags spenderade vi hela dagen i parken. Det gungades klättrades och sprangs runt en massa. Tog bort vilan på dan då läggningarna är fruktansvärt jobbiga. Tar upp till tre timmar ibland. Och hon kan skrika sig till sömns. Utvecklingsfas eller trots? Vem vet? Fredagens läggning tog 45 min men var skrik fri. Lördagens tog 30 sekunder. Söndagen tog 30 min. Helt ok! Dagens läggning hamnade på tre timmar. Tackar vilan på förskolan för det. Måste tydligen vila på dagis. Jag har kortat ner den men det hjälper inte. Åter till helgen! Lördagen spenderade vi mest utomhus tillsammans med Viktorias kompis Nova. Alltid lika trevligt. Igår var vi hos barnens mormor hela dagen.  Men innan vi åkte dit hade Viktoria sin danslektion. så kul att vara med och se när hon tränar motoriken.Hemma hos min mammatränade vi bokstäver och former genom att göra PotatisTryck. Väldigt uppskattande. Bakade en härlig paj av sommarens skörd. Hallon och blåbär! Idag har jag röjt i källaren. Gått igenom barnens alla kläder och sorterat. Efter förskolan kom Viktorias kompis Nova och hennes mamma. Barnen lekte med playdoh och röjde runt. Nu sover båda mina tjejer efter 3 timmars nattning. Jag är smått trött och slut och borde väl slänga mig i säng jag med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar