onsdag 11 september 2013

Hösten är här


Höst, helt klart. Löven ligger på marken och luften luktar så gott. Jag är nöjd! Sommaren var underbar och lång. Men nu är jag redo för höst och nya åtaganden. 


Började min vecka med körlektion. Känns otroligt bra. Min lärare förklarar sånt jag inte förstått förut och sånt som känts komplicerat.  Hoppas. På att klara uppkörningen den här gången.

Den här veckan pyssel blev att göra eget pussel. Köpte vitt pussel på tgr som Viktoria har fått färglägga. Kan varmt rekommendera Tgr dem har en sjö med pyssel för ynka tior. Perfekt när barnen ska vara kreativa. 

Här hemma har stortjejen börjat med att vägra blöja. Hon springer gärna på toaletten men det händer flertal olyckor. Jag har plockat bort alla mattor och det känns väldigt tomt och tråkigt överallt. Blir inte bättre av att jag inte är nöjd med inredningen i flertal rum. Måste ta tag i det snarast. Dagen idag har bestått av besök hos tandis och bu har jag ont. Hoppas på att smärtan lägger sig och väntar in nästa besök om en månad. Suck tråkigt obekvämt och dyrt.
Tänkte sova snart. Tog nästan 2 timmar att få barnen i säng. Trotsig 2 åring som börjat med att vägra Sova. Skriker om vart annat. Undrar vad grannarna tänker?! Men tillslut somnade båda. En kopp te och sen nanna kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar