tisdag 17 januari 2012

Bygga bo

Jag tittar bakåt och inser att jag har fått allt det där som jag ville ha. Jag har hittat hem. Om situationen inte smakar just för lilla stunden så är det upp till mig att fokusera och bygga till. Det är bara jag som kan putsa på det som redan är. Jag har fått allting jag drömt om och lite till. Livet är inte bara rosa moln. Om väggen känns kal hänger jag upp ett fotografi till ett minne och ett bevis på kärleken i mitt hem. Jag fick det jag suktat längtat och tjatat om. Jag vände på pannkakan och skrapade av det brända. Jag äter pannkakan lite bränd och känner mig ändå ganska nöjd. Visst finns det saker och ting som jag vill ändra på visst är det så. men ändå längst där inne så är min värld rosa röd och jag svävar på små lätta moln. När jag lägger min dotter varje kväll viskar jag samma ord. Att jag älskar henne tillmånen tusen varv runt och tillbaka. Jag stryker hennes kind och sussar henne godnatt. När jag vaknar om nätterna smeker jag min mans kind kysser hon lätt och viskar att jag älskar honom. För även om tvätthögen växer och jag får städa och det blir många ensamma dagar och långa kvällar så älskar jag vårat liv. Men jag kan också vara butter less och besviken men jag älskar här och nu. Och jag ska putsa på vårt liv och älska lite mer.


Thailand DEC 2010 med Lilla V i magen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar