söndag 17 november 2013

Godmorgon söndag

Söndag igen. Måste veckorna gå så fort? Jag hinner inte alls med. vaknade tidigt som vanligt. Förstår inte att jag aldrig kan sova länge när jag har möjlighet. Har vikt tvätt och fixat runt här hemma. Resterande familj sover. Nu letar jag utomhusbelysning till uteplatsen. Vill lägga en ljusslinga på staketet i jul.
Rusta har ju en sjö med juldekorationer. Så det blir nog en granslinga med ledbelysning. 179 kr känns som ett rimligt pris.
Måste ta mig ner i källaren och gå igenom alla stakar och stjärnor. Samt julgardiner. Varje år tänker jag att jag inte ska byta gardiner i alla fönster. Men det brukar alltid sluta med att jag gör det ändå. Vet med mig att jag inte var så nöjd med någon gardin förra året. Kanske bara kan sy om inte behöva köpa nya. Vi får se vad jag hittar där nere. Får försöka ta mig ner i veckan. Gick även igenom julmaten för i år igår med min mamma. Måste banta ner även den menyn. Blev så mycket förra året. Nu börjar barnen vakna. dags att göra söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar