fredag 7 december 2012

Att fylla jämnt


Jag har aldrig förstått det här med att fira när man fyller jämnt. Kalla mig dum kalla mig tråkig men jag förstår inte grejen. Jag fyller trettio i veckan som kommer. Det firar jag gärna bara med min man över en god bit mat. Det räcker för mig ingen tårta inga presenter. Nada jag tycker inte om stora tillställningar bara för att man måste. När jag fyllde tjugo firade jag med min bästa vänina. Vi partade hela natten och hade allmänt kul. När jag fyllde 25 minns jag inte ens vad jag gjorde. Och nu fyller jag 30. So what? Vad är grejen? Kan någon ge mig en bra anledning till att behöva göra en fest eller ens bjuda på fika? Som sagt kalla mig tråkig kalla mig vad ni vill men jag får inte ut något av det. Om det handlar om att samla nära och kära absolut men det kan jag göra när som helst på året. Jätte trevligt att ordna en fest men måste man bara för att man fyller jämnt? Kan man inte göra fest för att man vill ha just en fest. Nej jag är ingen sådan där människa kanske jag blir det men jag är inte det. Trött på att höra om allas 30-års skivor hit och dit. Jag nöjer mig med ett grattis sms. Jag är dessutom gravid och har ingen som helst ork eller lust att ställa till med festligheter inte ens en termus kaffe och en billig tårta från ica. Som sagt kalla mig tråkig kalla mig dum men jag vill inte. Jag vet att flera kommer blir sura på mig nu och väldigt irriterade. Men efter idag har jag bestämt mig jag tänker inte fira. Men om andra vill fira sina fylla jämnt dagar varsågoda. Vill ni ha mig där jag kommer mer än gärna. Men att göra en stor grej av min egna nej tack.

2 kommentarer:

  1. Man gör väl som man vill? skit i vad alla andra "vill"

    puss

    SvaraRadera
  2. När du fyllde 25 så hade du fika hemma hos dig.... det kommer jag ihåg =))
    Du gör absolut som du själv vill, hade bara varit trevligt att gratta dig... vet att jag är en av de som frågat hur du hade tänkt dig.

    Kram
    Syrran

    SvaraRadera