söndag 30 december 2012

Traditionella söndag

Nyårs tjejen 2011

Söndag igen. och här ska vi plocka ihop oss och åka hem till min mamma. Maken ska jobba men sen tar han ledigt några dagar. Skönt att få vara familj några dagar. Jag och liten ska som sagt hem till min mamma. Jag ska väl vila mig då jag inte känner mig helt kry ännu. Viktoria ska väl leka med sin mormor i vanlig ordning och sen blir det lutfisk till middag. Andra gången detta år. Det är ju himmelskt gott. Imorgon är det nyårsafton och vi är bortbjudna till några här i området. Bekvämt på så sätt att när liten har tröttnat kan jag traska hem med henne och maken kan festa loss om han känner för det.
 På tisdag har vi alltså 2013 och jag ska börja på en gång att fylla året med sådant som jag tycker om. Sen blir det ju att ta tag i alla nya rutiner och börja boa för att vi snart blir en till här hemma. Veckorna går fort och det är snart bara 6 veckor kvar. Jag har en del att göra tills dess. Men samtidigt får tiden gärna gå väldigt fort för det är tungt nu och sömnen får verkligen lida. Det gör mig inget att vara vaken men om jag ändå kunde få ligga bekvämt. Nu är te koppen slut och jag ska göra mig ett glas med färskpressad apelsin jucie och pressad citron så att dem här bacillerna dör ut någon gång.
Hoppas ni får en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar