fredag 28 december 2012

Vår jul




Vi hade en fin jul men dock lite annorlunda i år. Min pappa insjuknade och uteblev under jul lunchen. Hans fru och min farmor uteblev också och runt bordet blev det jag maken min mamma och Viktoria. Lugn och skön lunch visst men tråkigt att vara så få.





Efter lunchen öppnade vi julklappar. Tittade på Kalle anka och mös i soffan. Viktoria fick många fina julklappar och jag tror nog att spisen och leksaksmaten var favortierna. Samt ett knopp pussel.




Senare på kvällen kom Viktorias farmor och farbror med familj. Då åt vi ännu mera jul mat och sen kom tomten på besök. Lite mer julklapps öppning och fika mys i soffan. Det var en trött familj som gick till sägs den kvällen. Men jag? Ja jag var vaken hela natten då jag inskjuknade rejält. Det blev när akuten för mig på morgonen. Men iväg till kyrkan kom vi ändå och vi firade ortodoxjul hos svärmor. Dock låg jag mest i säng hela dagen. Och vilken tur att maken var ledig 3 dagar. Jag är fortfarande dålig men en aningen bättre och orkar stå på benen. Men anstränger mig inte. Försöker vila bort alla baciller och hoppas på ett friskt 2013. För denhär hösten har bjudit oss på lite väl mycket sjukdommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar