torsdag 6 december 2012

Planar ut



Att vakna av små tassande barn fötter och en underbar dotter som säger mamma med sin alra lenaste röst ja då struntar man i hur trött man faktist är. Har sovit otroligt dåligt i natt. Vaknat av och till och funderat flera gånger på att gå upp. Men inser att om jag går upp vid fem så kommer dottern att vakna som sover i rummet brevid köket. Så jag låg snällt kvar i min säng och när klockan blev halv åtta då tog john blund mig till sömnens värld. Kl 9 tassade yrvädret in och tyckte att nu gör vi morgon. Jo och så blev det med lite disney junior och frukost på det så är vi nu igång. Hon har kläderna på jag behöver en dusch men har gått igenom mina att göra listor. Har hunnit beta av rätt mycket denna vecka trots sjuktbarn, gnällit barn och en väldans seg mamma. Torsdag idag och det ska bli väldans skönt att maken jobbar halv dag. Undrar vad vi ska hitta på. det spelar ingen större roll då bara lite avlastning är det jag behöver. Att han nattade om liten igår när han kom hem från jobbet för att hon vaknade så fort han satte nyckeln i dörren. Dålig ovana av henne. Dålig ovana av maken att inte smyga in. Men det gjorde min kväll/natt lite lättare. Hade funderingar på att ta mig till kista efter lunch för att titta på julgardin till vardagsrummet. Den jag hade fått av mamma passade inte med min gardinstång. Typiskt!
Ja vi får se. Nu ska jag åter dyka ner i mina att-göra-listor och sen blir det duschen för mig!
Trevlig torsdag på er!

1 kommentar:

  1. Jag var i Kista och letade jul-gardiner i Söndags, slutade med att jag bara köpte röda gardinomtag och guldiga glas-droppar på indiska som jag draperat befintliga gardiner med.

    /Syrran

    SvaraRadera