söndag 23 december 2012

senaste veckorna


Det blev Lucia och jag fyllde 30. Det blev en lugn dag precis som jag ville. Viktoria på dagis och maken jobbade halvdag. Jag begav mig ut på egen tid. 

 Åt en god lunch på mongolian barecue som jag älskar.
 Gjorde mina naglar hos fina Linda. Och det var så skönt och trevligt då jag inte sett Linda på flera år. Bara haft sporadisk facebook kontakt.
PÅ eftermiddagen blev det lucia på dagis men fick inte till några bilder. Maken kom hem med en väldans stor blombukett och lagade super god middag till oss. Oxfile med potatisgratäng och två sorters såser. Jag blev ordentligt grattat via sms telefonsamtal och facebook. Vi intog tårta på kvällen och firade lite lätt att maken hade blivit Amo (farbror) och jag blev martamo (farbrors fru). Dvs min svåger och hans fru fick sitt tredje barn under lucia natten.
Lucia veckan fortsatte med den traditionella Lutfisken hemma hos min mamma. Finns typ inget godare att äta. Jag kan för äta mig på lutfisk.

 På söndagen hos min mamma blev Viktoria dålig och  febern slog in. över 39 grader stackars dagis baciller it is.
Att hålla hennes hand när hon sover är så mycket kärlek för mig. Veckan flöt på i sjukdommens tecken och vi han med en hel natt på Astrid lindgren och kom hem med pencillin och öroninflammation. Det var nära att hon skulle läggas in pga uttorkning men vi fick med vårt hjärta hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar