söndag 13 januari 2013

Att aktivera med busy bags




Vi har ett väldigt aktivt barn. Hon gillar utmaningar så som pussel och sådant som ska höra ihop. Hon gillar andra lekar också som att leka kök sin docka och sina böcker. Men just utmaningar är något som får henne att stanna upp en stund. Jag läste nya vi föräldrar igår och där tipsade dem om 8 olika lek påsar. Detta är väldigt populärt i usa och kallas där för Busy bags. Här handlar om 8 olika påsar med olika pyssel utmaningar i varje påse. Varje utmaning kräver lite pyssel av mamman och det gör ju inte mig någonting. Vi ska prova dessa åtta påsar. Jag ska bara ta mig till närmsta Panduro eller köra lata mamman och beställa på nätet. Sedan tänkte jag fylla en låda med dessa busy bags. Och då och då tar vi fram en påse och sitter ner vid hennes bord och löser uppgifterna tillsammans. Utöver dessa 8 uppgifter som presenteras i tidningen så finns det ju hur mycket som helst. Bara låta fantasin flöda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar