söndag 13 januari 2013

Söndags ångest

Söndag och vi förbereder för ny vecka. Hoppas på att få lämna liten på dagis imorgon. Blir tidig morgon för samtliga men det behövs så kanske sömnrutinerna faller in i det normala igen. Just nu sover liten mellan åtta och halv tio på kvällen. Sen vaknar hon klarvaken och vill leka i flera timmar. Inte alls ok. Så nu hoppas vi på en frisk tjej som slipper baciller ett bra tag framåt. Men ärligt så är jag skeptisk. Idag blir det att förbereda veckans matlista, läsa dagis veckobrev, bädda rent och plocka fram kläder till imorgon. Dessutom är alla rum så gott som kala här hemma. När jag plockade bort julen så ställde jag aldrig tillbaka dem ordinarie sakerna samt gardiner. Detta med flit då jag ville känna efter om det var dags för lite nytt i vissa rum. Jag surfar runt och söker inspo. Så jag kanske kan skapa lite mer idéer under dagen. Fick en super idé när jag läste senaste vi föräldrar igår. Men det ska jag visa er senare. Ska sällskapa dottern lite framför Disney junior innan jag fortsätter här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar