lördag 5 januari 2013

Så seg

Förstår inte varför jag e så seg. Jo jag e gravid absolut men jag är så extremt trött och Viktoria är likadan. Fast idag slog hon upp ögonen kl 8 och tyckte att hela familjen skulle gå upp. Hon och jag har tagit det lugnt hela dagen. Myst här hemma lekt i hennes rum, handlat lite mat inför nästa vecka. Ja ledigheten lider mot sitt slut. Och på måndag är det dagis dags igen och jag hoppas innerligt att vi slipper sjukdomar på ett tag och att fröken kommer att trivas på dagis. Nya rutiner from nästa vecka också. Jag börjar med matlista här hemma för att enklare planera mat och inköp. Sen planerar jag utefter dagis lunch så att dte inte blir fisk 2 ggr / dag osv. Och på detta sätt får vi en mer varierad kost och provar dessutom lite nytt. För det här med mat har varit si så där under jul och nyårshelgen.


Idag blev middagen för Viktorias del kyckling med ris. En favorit så inte henne emot. För min del blev det en plocktallrik med melon, vindruvor, lite parma skinka färsk ost och kex. Var inte sugen på något tungt och vi ska iväg på dop ikväll så plocktallrik var en utmärkt ide.

Sen festade vi loss på varsin semla. V fick en mini semla och jag tog mig en vanlig. Vårt lokala kafe här gör nog dem godaste semlorna. Och detta var inte den sista detta år kan jag lova. Men första. Jag är känd för min goda aptit på semlor. Kan slänga i mig flera stycken. Helt klart bland dem godaste bakverken. Varför säljs dem inte året om?

Nu är det nog dags att låta unga fröken bada om vi ska hinna göra oss iordning. Måste ta fram kläder till hela familjen också och sen ska jag duscha och maken ramlar väl in här om en timme och ska duscha han med. Kyrkan börjar åtta så dags att lägga på ett kol. Ang gårdagen så hittade jag aldrig någon klänning. Dåligt utbud just nu. Så det blev en enkel men fin tunika som jag fann på NK barn. Hon kan tom ha den till vardags så den fick vara värd sina pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar