tisdag 6 mars 2012

detta underbara liv

Att vara mamma är ju helt underbart. Speciellt när man har andra underbara mammor runt omkring sig. ja många av mina vänner är ju mammor. Men nu menar jag mammorna i mitt närmsta närområde. Vi är helt skönt gäng som bor på radien av en kilometer och vi har verkligen kul tillsammans. Gårdagen var ju underbar med promenad och sen öppnis i kyrkan. Mycket lek och sång blev det. Sen bar det av med mer promenad till köpcentrumet ett bit bort med underbaraste Madde och Eva. Att min lilla sessa älskar att åka vagnen ska man ju inte sticka under stolen med och shoppa med henne är en fröjd. City gross blev mitt stora mål och när jag kom hem och trodde jag köpt up an go blöjor visade det sig att jag inte alls gjort det så där försvann lite av nöjet tyvär. Bara ut och på det igen köpa nya blöjor för att testa. det är ju så att lilla damen inte alls vill ligga still när vi byter blöja och då tänkte jag att underlätta det hela med en blöja som lätt sätts på. Ja ja får lura maken att åka till Maxi senare idag. Just nu har jag en nöjd liten dam på golvet i sitt rum. Hon hasar sig runt och leker med sina leksaker. Mamman dricker kaffe och maken vilar ut isg efter gårdagens långa arbetspass. Har inga speciella planer för dagen. Lite röj som vanligt tvätta vagnen borde göras iförsig. Och i mitt lyckorus av att vara mamma längtar jag redan efter en till. men utan fasta rutiner så är det ju ganska omöjligt. Vi jobbar på situationen här hemma först. Just nu saknar jag mest att se delar av min familj. pappa var ett tag sen och syster ska vi inte ens prata om. Borde åka dit snarast för att krama på henne lite och se valparna som kommit. Men helgen är fullsmackad för min del då jag ska jobba med välgörenhet i kyrkan. Suck var tar all tid vägen?

1 kommentar:

  1. Gumsan!!!1 Efter 7mån så tror jag att dina "orutiner" faktiskt har blivit dina rutiner =)))
    Jag är obokad nästa helg!!

    Kram
    Marie

    SvaraRadera