lördag 31 mars 2012

Dope

Jag är här nu flera år framför dig med ett lvi jag drömde om. Det finns inte mycket kvar av Empa bara bokstäver som blir ett namn. För hon du kännde var svag du var hennes stöttepelare hennes tillflyktsort och sköld. Precis som hon var din. Två dåliga , dåliga för varandra. Att inse det tog år. År av hat , tårar och svek. Jag tror nog nu att du har förstått det om inte så hoppas jag att du snart gör det. Jag vågar inte fråga jag vågar inte få mera skit mera att och fälla mera tårar. För där är jag fortfarande Empa en liten liten bit av henne finns kvar. Hon finns kvar när sambandet med dig blir stort. Du kännde flcikan med låg självkänsla. Flcikan med nära till gråt och ett hat inombords till tusen. Du kännde flickan som inte förstod sitt värde. Inte visste vad hon hade som spelade rysk roulett. Hon är så gott som borta nu hon växte också upp. Hon blev kvinna, mamma och fru. Du formade henne på sätt och vis. 

                                     " I need her like she 
needs meLike a baby
 needs a bottleAnd a 
birdie needs a tree"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar