måndag 28 mars 2011

Inte som man tänkt sig

Ja efter en snabb tur på pendeln kom jag till karlberg. Promenad vägen upp till Jossans jobb är lagom lång och några låtar hann avdunkas på ipoden bakom mina solglasögon. Väl där så var Jossan tydligen ledig men fanns på gymmet. Tog mig ner till Odenplan men väl inne gå sats reception gav jag upp och orkade inte vänta. Visade sig att tokfian hade glömt bort tid rum och dag helt och hållet. Hon ringde någon timme senare i förtvivlan över sin plötsliga demens. Jag strosade butiker och begav mig till karlaplan. Tänkte att jag skulle ta mig till makens jobb och invänta slutet på hans arbetsdag. Nej så blev det inte för sl hade problem med sina sms-biljetter och sur chauffören vägrade låta mig åka med. Tog mig en lunch och fick tillslut sällskap av älskade Emmy. Och det var ju underbart då det var ett tag sedan vi sågs. Pratar visserligen i telefon med varandra minst 3 ggr / dag men dock. Några shopping fynd senare begav vi oss åt varsitt håll.
  Jag lyckades få mig med favorit glassen från sthlm´s glass och pasta hus och bli upphämtad av maken som gladeligen smaskade i sig glassen. Nu har vi storhandlat och skall om en stund dyka ner i varsin soffa med te och smörgås. Mina fynd får ni se senare i veckan.
Hoppas ni har haft en underbar dag!

1 kommentar:

  1. tack själv. det var jättemysigt. vi tar det snart igen <3

    SvaraRadera