torsdag 31 mars 2011

Rundtur på DS

Vaknade igår med difusa smärtor i nedre delen av buken. Härdade ut under dagen och tänkte inte så mycket på det. Men efter lunch blev smärtorna mer intensiva och efter samtal med vårdguiden blev jag rekomenderad att åka till gynakuten. Detta pga ett såkallat miom som jag har i livmodern. Väl på gynakuten slussades jag vidare till förlossningen då jag passerat v 22 i min graviditet och därav hör till förlossningen. PÅ förlossningen stod personalen som frågetecken och skickade mig vidare till specmödravården en trappa upp.
 Ja så hamnade vi i väntrummet där. Några standar prover senare låg jag på en brist och barnets hjärtljud och sparkar skulle kollas upp. Det såg bra ut och vi blev hänvisade återigen till väntrummet. 3 timmar senare kom äntligen läkaren. 3 minuters undersökning och sen hemskickad. Fick ingen som helst förklaring över mina konstiga smärtor. Eventuellt bäckenet som vidgas ut.
 Idag är jag åter på jobbet och hoppas på att allt är ok och att smärtorna är normala. Jag står ju ut då jag har en rellativt hög smärtgräns. Däremot undviker jag trappor och rörelser som innebär att jag måste böja benen.

2 kommentarer:

  1. har ingen röst alls idag.... stänger ner på jobbet nu och tar mig hem. Har du mycket ont?

    /syrran

    SvaraRadera
  2. syster smärtan är ok för min del nej jag har inte mycket ont. krya på dig kram

    SvaraRadera