onsdag 6 april 2011

Bebis rum

Sitter och tänker så det knakar ang bebis rum. Idags läget är det ju kontor / förvaring. Vi har skrivbord och dator i det rummet. Samt två garderober varav en skall bebis få och den andra har vi som förvaring. Härom veckan rensade jag så att våra saker endast tar en hyll ai den ena garderoben. Tanken är ju att bebis ska få rummet helt för sig själv. Det innebär dock att jag måste ordna bättre i vår walk in så att inga av mina plagg hänger bland bebis saker. Och visst det borde funka om jag rensar och organiserar när jag tappat alla graviditetskilon. Men första året kommer bebis ändå sova hos oss det innebär att bebis säng står hos oss och skötbordet kommer att stå i badrummet. Så egentligen har bebis ingen nytta av sitt rum det närmsta året. Borde jag skjuta upp planerna för inredning? Det kliar enormt i mina fingrar för att få fixa i rummet. Men nej det projektet kanske man borde spara till nästa sommar? Det är ju massa utav små saker som ska fixas i övriga lägenheten som vi inte hunnit orkat kunnat göra. Men åh det finns ju så mycket fina baby inredningssaker. Nej jag ska tänka igenom detta några gånger till och diskutera med maken.

1 kommentar:

  1. Jag tycker personligen att fixa i bebisrummet tillhör att förbereda sig mentalt ;) Det är ju såå kul, så varför inte pyssla med det medans ni väntar. men visst den kanske inte kommer sova där inne i början. Men vem vet, ni kanske får en bebis som är oerhört lättstörd och inte kan sova i ert rum utan behöver ett eget rum ganska fort? Man kan aldrig veta..

    Vill du fixa, gör det :)

    SvaraRadera